Saturday, April 22, 2017

Slow Read Chinese -- My Good Friend



大家好, 今天我要为大家朗读的文章是:
Hello everyone. The passage I am going to read to you is:
我的好朋友
我有一位好朋友, 他很安静,总是和我在一起;他很聪明,知道世界各地的故事;他很耐心,当我有问题的时候,他会仔细地倾听,然后指引我去发现解决问题的好方法。

我伤心的时候,他会让我快乐起来;我孤独的时候,他是我最好的陪伴;我迷茫的时候,他帮我找到前行的方向。

猜猜他是谁?他就是书,我最好的朋友。
Please use The Chinese-English popup dictionary to get detailed information about the pronunciation and translation of each character and words.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.