Tuesday, March 7, 2017

Slow and Clear Reading -- Chapter of the Father


关键词 (Keywords)
父亲 : father
渴望:to long for
生命:life
单元:unit
继续:to continue
儿子:son
缘分:fate or chance that brings people together
爱:love
足够:enough
羡慕:to admire
嫉妒:to envy, to be jealous
导致:to lead to, to cause
毁灭:to perish; to destroy
伟大:worthy of the greatest admiration
重要:important

父篇
  我是一只羊。我活到了应该当父亲的年龄。我渴望当父亲。渴望让生命中的一个单元通过我继续
  在我们这里,不是你是什么就得生什么,而是逢什么年生什么。今年生的孩子都将是猪。于是就有了这样一头小猪成为我的儿子。这是我们的缘份。不管他是什么,我都爱他,他的血管里流着我的血。尽管我是羊,他是猪。
  做父亲的对待孩子只能干一件事:

  我的儿子是一头小猪,这就足够了。我不羡慕别人的猛虎儿子,也不嫉妒人家的千里马儿子,这个世界上绝了哪种生命形式都会导致地球毁灭。狮子和蚂蚁一样伟大,小草和人类一样重要

1 comment:

  1. Thanks for placing this professional blog for teaching the beautiful Chinese language. It seems like a simple thing but you are a person born to teach. Again thank you.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.